Ofte stillede spørgsmål

Kunde - med ejendomme under 500 m²
Betaler årets varmeudgifter i 4 aconto rater, der bliver opkrævet som følger:
- Februar (for januar, februar, marts og årsopgørelse)
- Maj (for april, maj og juni)
- August (for juli, august og september)
- November (for oktober, november og december).
Alle rater forfalder til betaling den 1. i måneden.
Er der indbetalt for meget eller for lidt i aconto rater, indregnes/modregnes beløbet i aconto raten for februar måned.
Med ejendomme over 500 m²
Disse ejendomme bliver opkrævet hver måned efter det faktiske forbrug.
Hvorfor er mit fjernvarmevand/varme brugsvand grønt?
Høje Taastrup Fjernvarme tilsætter med jævne mellemrum et sporstof i fjernvarmevandet. Det skal hjælpe med at finde utætheder (lækager) i fjernvarmenettet.
Sporstoffet er på ingen måde farligt eller giftigt at drikke/vaske sig i og er godkendt af de danske myndigheder. Samme sporstof anvendes af flere andre fjernvarmeforsyninger, bl.a. Roskilde og Gentofte.
Hvis dit varme brugsvand er grønt, er det sandsynligvis fordi din varmtvandsbeholder eller veksler er utæt. Du bedes i dette tilfælde kontakte os på tlf.nr. 4355 3010, så vi kan registrere, at der er en utæthed. Du skal dog ligeledes kontakte din VVS-Installatør for at få repareret din varmtvandsbeholder/veksler.
Mit vandforbrug i min fjernvarmeinstallation (m3) forbrug er steget voldsomt
- Se venligst ovennævte forklaring.
Fjernvarmen fungerer, men ejendommens radiatorer er ikke varme
Du bør rense snavssamleren, der er monteret på anlægget. Se brochuren på anlægget, eller kontakt en VVS-Installatør.
Jeg har varme, men intet varmt vand
Der er stor sandsynlighed for, at varmtvandsbeholder eller veksler er tilkalket. Kontakt din VVS-Installatør, der kan afkalke/afsyre din installation.
- Tjek det kolde vand og spørg evt. din nabo om han oplever samme problem.
Jeg tror, at min energimåler tæller forkert
Vores energimålere er meget driftsikre, men der kan dog i sjældne tilfælde opstå unøjagtigheder. Hvis du har begrundet tvivl om, hvorvidt måleren tæller korrekt, så kontakt os på tlf.nr. 4355 3037. Vi gennemgår de seneste års forbrug til sammenligning . Eventuelt laver vi en graddageberegning og/eller sender vi energimåleren til kontrol. Såfremt aflæsningen på måleren er uden for de acceptable grænser, betales kontrollen af Høje Taastrup Fjernvarme. Er målingen inden for de acceptable grænser, betaler du selv for kontrollen.
Når min måler er fjernaflæst, hvor kan jeg så se aflæsningen?
- Aflæsningen vises på din egen side her på hjemmesiden. Klik her for at komme til egne oplysninger.
Hvor og hvornår kan jeg se min årsopgørelse?
- Årsopgørelsen fremgår af PBS-oversigten for februar måned (PBS- oversigten bliver udsendt ultimo januar). Årsopgørelsen kan ligeledes hentes her på hjemmesiden, klik her.